Geoblog.pl    lewuszki    Podróże    Barcelona (2008)    miasto według Gaudiego

miasto według Gaudiego

Hiszpania
Hiszpania, Barcelona

Dzień zaczęliśmy od sporej rozgrzewki, wspinając się do połowy drogi na górę Tibidabo, drugą połowę przejechaliśmy kolejką (tramvia blau). Góra ma ponad 500 m wysokości, co jest dosyć imponujące biorac pod uwagę, ze kilka km dalej jest morze. Na szczycie góry jest kościół z figurą Chrystusa, niestey zaraz obok jest moni-wesołe miasteczko co wygląda barzdo kiczowato. Niesamowity jest za to widok spod koscioła, jeśłi się zapomni o wesołym miasteczku, "z przodu" rozciąga się miasto i morze, "z tyłu" zaś góry.
Zjechaliśmy do pierwszego przystanku kolejką i zamiast wziąc kolejną jeszcze niżej poszliśmy na nogach. Przy dolnym przystanku byliśmy w tym samym czasie co kolejka:)
Z tego miejsca juz tylko kilkanaście minut marszu dzieliło nas od Parku Guell, zaprojecktowanego również przez Gaudiego. Niestety weszliśmy tam "od tyłu" i musieliśmy przejsc na jego drugą stronę, zeby zobaczyć najsłynniejsze w świecie ławki.
Mimo, że w Barcelonie nie było zbyt wielu turystów tutaj było ich widać, żeby zrobić sobie zdjęcie przy ceramicznym jaszczurze musieliśmy chwilę odczekać.
Z parku pojechaliśmy raz jeszcze zobaczyć kosciół Sagrada Familia, po to żeby się przekonać, ze w nocy wygląda znacznie ciekawiej.
Kolejny park na naszej mapie to parc de Ciutadell, do którego doszliśmy przez Łuk Tryumfalny.
Wieczorem Krystian zniknął na dośc dług( poszedł się targować o pamiątki z jednym ze sklepikarzy przy porcie) a my odkrywaliśmy położoną po wschodniej stronie Ramblii Barri Gotic. Mało brakowało a przegapilibyśmy tą dzielnicę, a byłoby czego żałować, bo jest naprawdę urzekająca.
Po spotkaniu z obładowanym i zadowolonym Krystkiem poszlśmy pożegnać port i trochę naokoło poczłapaliśmy do naszego hostelu.