Geoblog.pl    lewuszki    Podróże    Wakacje z Trolami (2006)    zmiana planów
2006

zmiana planów

Chorwacja
Chorwacja, Vrelo

Początkowe plany przynajmniej jednodniowego byczenia sie na plaży przedłożyliśmy nad zwiedzanie.
Rano poszliśmy zobaczyc centrum Porec, zjedliśmy tam tez późne śniadanie. Z wszystkich pizz/y ( nie jestem pewna co do liczby mnogiej słowa pizza) tą stawiam na pierwszym, honorowym miejscu.
Przy śniadaniu postanowiliśmy pojechać nad plitwickie jeziora, które są podobno jednym z najciekawszych chorwackich atrakcji.
Pierwszym miejscem, a w zasadzie miastem, gdzie się zatrzymalismy była Rijeka. Miasto jest duże, portowe, przemysłowe i niestety niezbyt ciekawe. Mając w perspektywie przeprawę przez góry nie chcieliśmy spędzać zbyt dużo czasu w korkach.Z Rijeki pojechaliśmy wzdłuż wybrzeża do Senj, gdzie skręciliśmy na wschód i rozpoczęliśmy żmudny i niezwykle malowniczy przejazd przez góry. Wtaczaliśmy się powoli na najwyższe z nich, aby znależć sie po drugiej stronie masywu w zupełnie innym krajobrazie. Z wierzchołka było widać morze i wyspy.
Na nocleg zatrzymaliśmy się u sympatycznych starszych ludzi we wsi Vrelo. Było to któres miejsce z kolei gdzie pytalismy, ale wszędzie było albo zajęte, albo drogo. Okazało się, ze bardzo dobrze tarfiliśmy bo starsi Państwo byli przemili i nieskażeni komercją. Do koalcji postawili butelkę śliwowicy i byli bardzo zadowoleni, że nam smakowała.