Geoblog.pl    lewuszki    Podróże    Wakacje z Trolami (2006)    Antoni Padewski, patron ludzi i rzeczy zaginionych
2006

Antoni Padewski, patron ludzi i rzeczy zaginionych

Włochy
Włochy, Padova
Przejechano 1935 km

Naszego ostatniego dnia z Trolami pojechaliśmy do Padwy, gdzie znajduje się Bazylika św. Antoniego, jedno z najwazniejszych centrum pielgrzymkowych we Włoszech . Ten okazały kościół ma nawet polską kaplicę sw. Stanisława. Padwa jak większość włoskich miast ma mnóstwo zabytków. Jednym z ważniejszych jest uniwersytet z 1222r (jeden z najstarszych w Europie).W centrum miasta dominują stare, zdobione kamienice. Piękne miasto warte jest tego, zeby je zgłębić, my niestety nie mielismy zbyt dużo czasu, bo Trole chcieli dojechać do Wiednia.
Pozostało nam wybrać miejsce blisko lotniska, dokąd Trole mogliby nas podrzucić a skad jutro moglibyśmy się wydostać. Kierując się atlasem wybraliśmy miejscowść Aquilea, ze wzgedu na spełniane w/w warunki i znaczek UNESCO koło nazwy. Po drodze wstapiliśmy do winnicy, gdzie kupiliśmy wino, które zawieźliśmy do Anglii.
Na kempingu pożegnaliśmy Troli, rozbiliśmy namiot i poszliśmy zobaczyć okolicę.
Okazało się, ze osada powstała ok 200 lat p.n.e.Zachowały sie ruiny pierwotnej Aquilei, które można zwiedzać. Weszlismy doBazyliki Popone, której historia sięga 11-ego wieku.
Zachód słońca obejrzelismy jedząc ostatnią podczas tego wyjazdu pizzę w zacisznym ogródku na tyłach restauracji.