Geoblog.pl    lewuszki    Podróże    Podróż poślubna (2003)    pieniądze sie nas nie trzymają
2003

pieniądze sie nas nie trzymają

Ukraina
Ukraina, Odessa

Kiedy rano zaczęły jeździć pierwsze tramwaje pojechaliśmy na Dworzec Główny. Tam postanowilismy wymienic pieniądze i okazało się, że za bardzo wyluzowaliśmy się po Rumunii. Meżczyzna, który właśnie otwierał swój kantor okazał się sprytnym złodziejem, który wyrwał nam banknot 100 Euro. W sekundzie otoczyli nas jego rośli koledzy a przed nami stanęła wizja powrotu do Polski bez grosza w kieszeni. Po negocjacjach oddali nam równowartość 50 Euro. W sumie chyba ta historia miał dla nas szczęsliwe zakończenie. Złamaliśmy też bardzo ważną zasade, która mówi o tym, żeby nie miec przy sobie duzych nominałów, wiec po części sami się naraziliśmy na tą sytuacje.
Plecaki zostawiliśmy w przechowalni i ruszyliśmy na zwiedzanie miasta. Do sniadania zafundowaliśmy sobie z tej radości po kolorowym butelkowanym drinku, łamiąc tym samym zasadę picią alkoholu po południu. Posziśmy do portu, zrobiliśmy obowiazkowe zdjęcie na Schodach Patiomkinowskich a po południu ruszyliśmy na plaże. Nie kąpaliśmy się, bo woda okazała się lodowato zimna( co dziwne rok temu kąpałam się po drugiej stronie miasta- w maju). Czarek za to zdrzemnał się i zaowocowało to opalenizną "na świnkę".
Wieczorem wsiedliśmy do płackartnego pociągu do Lwowa. W końcu udało się nam trochę przespać.