Geoblog.pl    lewuszki    Podróże    Podróż poślubna (2003)    Węgry po raz pierwszy
2003

Węgry po raz pierwszy

Węgry
Węgry, Esztergom

Wieczorem dotarliśmy do Sturova skąd przez most na Dunaju przeszliśmy do Esztergom na Węgrzech. Miasteczko słynie z olbrzymiej, górującej nad nim bazyliki, której nie dane nam było niestety zwiedzić, bo zamknęli nam przed nosem kantor. Pokręciliśmy się chwilę po mieście i poszliśmy na wylotówkę do Budapesztu szukając po drodze łączki do przenocowania. Jeden z przejeżdżających samochodów zatrzymał się, więc wsiedliśmy i na migi staraliśmy się wytłumaczyć dokąd zmierzamy. Nie potrzebowalismy dużo czasu, żeby zauważyć i poczuć, że kierowca jest pijany. Wiózł nas nie wiadomo dokąd i w kółko powtarzał coś co brzmiało mniej więcej jak”heme motok?”.W końcu przyszło nam do głowy, że pyta nas o to skąd jesteśmy, Jak usłyszał „Kraków” ucieszył się i zaczął do nas mówił łamaną polszczyzną. Okazało sie ,że jego żona była Polką spod Nowego Targu. Wytłumaczyliśmy mu, ze chcemy się gdzieś rozbić na noc, więc odwiózł nas do miejsca z którego nas zabrał i pokazał miejsce, nad Dunajem gdzie jest spokojnie i tylko „rybary”przychodzą.